Frågor & Svar

 Jag har lite frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
Mejla gärna! Du kommer bäst i kontakt med mig via mejl. Du kan även ringa men då jag har begränsade möjligheter att svara i telefon är mejl ofta snabbast. Svarstiden varierar men helgfri vardag försöker jag svara på mejl inom 24-48 timmar.

E-post: info@smartfritid.se Tel: 016-35 00 13

 

Hur lång är er leveranstid?
Order som läggs på vardagar före kl. 12.00 skickas i regel samma dag. Annars dagen efter. Leveranstiden varierar beroende på vilket fraktalternativ du valt. Leveranstiden är  vanligen 2 vardagar förutsatt att det du beställt finns i lager. Ibland går det till och med snabbare än så, men i norra Sverige och vissa postorter med glesa utkörningsturer kan det också ta längre tid ibland.

 

Vad kostar frakten?
Inom Sverige tillämpar vi enhetsfrakt à 69:- och fraktfritt över 995:- Till utlandet debiteras verklig fraktkostnad.

 

Jag måste ha varan före ett visst datum. Går det att lösa?
Om du känner dig osäker och vill veta om vi kommer att kunna leverera före ett visst datum, ring eller mejla oss för besked.

 

Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda hämtning.

 

Hur kan man betala?
Vi erbjuder betalning mot faktura, delbetalning, Swish, kort- eller direktbetalning via din internetbank.

 

När kommer fakturan?
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Riverty. Det är alltså de som skickar fakturan till dig, vilket gör att fakturan inte kommer tillsammans med varan, utan separat som e-post eller brev. Följesedeln kommer samtidigt med varan, men är alltså inte densamma som fakturan. Fakturan är utställd på 14 dagars betalningstid. Logga gärna in på Rivertys portal för att se dina köp. https://my.riverty.com/sv-se

 

Får jag ångra mitt köp?
Ja, naturligtivs! Enligt svensk lag har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Dock tycker vi det är lite snålt så vi ger dig istället 365 dagars öppet köp! Du får returnera varan förutsatt att den är oanvänd och i obruten förpackning. Vi betalar tillbaka den fulla summan. Du står bara för returfrakten.

 


OBS! Returadress
Partnerlogistik AB
Att: Smart Fritid
Österängsgatan 6 Port 2
521 34 Falköping

Min produkt gick sönder eller var inte som utlovat. Vad ska jag göra?
Mejla oss och beskriv vad som hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.

 

Får jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
Självklart får du det. Ange dock alltid oss som källa (www.smartfritid.se) när du använder våra bilder. Vissa bilder kan ha andra fotografer med upphovsrätt - så säkrast är att fråga först.